Na początku lipca Garmin ogłosił premierę nowego modelu Edge – 820.
Jeżeli poprzedni topowy model z serii rowerowej był dla was za duży, to tym razem powinniście być zadowoleni.
Można powiedzieć, że Garmin Edge 820 jest Edgem 1000 w obudowie 520.
Żeby nie było, że nic nowego nie ma to poniżej przegląd nowych funkcjonalności :
– Śledzenie grupy znajomych : fajna opcja pozwalająca pokazać gdzie w okolicy znajdują się nasi znajomi.
– Posiada powiadomienie o wypadku : Po wprowadzeniu osoby kontaktowej, możliwe jest jej powiadomienie przez Edga w razie nagłego zatrzymania i wychwycenia przeciążenia.
– Posiada opcję oszczędzania baterii
Jest to też chyba pierwszy Edge który posiada mapy ale nie posiada wejścia na kartę. Musi nam wystarczyć 16 GB wbudowanej pamięci.
To co nam się rzuci od razu w oczy to przebudowany układ menu. Jest on o wiele bardziej przejrzysty niż dotychczas. Po włączeniu i wstępnym ustawieniu Edge 820 widzimy na ekranie 5 możliwości z czego 3 zajmują 80% ekranu :
– Rozpoczęcie jazdy w jednym z definiowanych przez nas profili
– Nawigacja
– Trening
a kolejne 2 widoczne sa na dole
– Ustawienia
– aplikacje IQ
Urządzenie testowałem podczas jazdy na rowerze szosowym oraz w terenie podczas SLR w Bodzentynie.
Przyzwyczajony do układu menu musiałem się nieco wysilić aby ustawić sobie odpowiednie czujniki, pola danych, profile map ale początkowe trudności wynikały z przyzwyczajenia. Teraz rzeczywiście jest to lepiej uporządkowane. Niestety Garmin już chyba nie wróci do możliwości konfigurowania kilku profili rowerów. Nieco na osłodę pojawiły się w końcu czasy w danych strefach tętna i możliwość wyboru jak ma być klasyfikowana aktywność przesyłana do serwisu Garmin Connect.
Na pierwszy ogień poszła niedzielna przejażdżka szosowa. Zaplanowałem trasę o długości 70 km. Ciekaw byłem jak będzie mnie prowadził algorytm i jak będzie przeliczał nową trasę. Ustawiłem priorytet dróg asfaltowych i hopsa. Działałem zarówno na przygotowanej przez Garmina mapie jak i UMP pcPL. W obu przypadkach prowadzenie działało bardzo dobrze. Informacje wyświetlane były odpowiednio wcześnie. Gdy specjalnie nie jechałem tak jak mi każe, proponował drogi które sam wybierałem do tej pory. Przeliczanie nie trwało też długo. Ucieszyło mnie też sprawne przesyłanie pozycji mojej żonie, bo 810 ma z tym ostatnio problemy.
Kolejnym testem była jazda w górach. Zwróciłem tutaj uwagę na niewygodną kwestię związaną z czujnikami. Ponieważ zmieniłem rower, dodałem nowe czujniki. Niemniej Edge nadal wyszukiwał tych z szosy. W tym właśnie momencie boli brak profili rowerów. Miejmy nadzieję, że to poprawią w przyszłości.
Podczas ścigania na rowerze górskim uwielbiam widzieć wykres wysokości, dzięki czemu wiem jak długi jest podjazd i jak rozłożyć siły. Dzięki rozdzielczości rodem z 1000ka wykres był o wiele bardziej czytelny dzięki czemu nie traciłem czasu na dokładne przyglądanie się mu. Tego dnia był mocny skwar więc tym bardziej doceniłem rozdzielczość. W głębokim lesie urządzenie sprawnie prowadziło mnie po ścieżce. Super sprawą jest patent przeniesiony z wielkiego brata. W pudełku otrzymujemy żyłkę dzięki której możemy dodatkowo zabezpieczyć urządzenie przed stratą w przypadku wypadku.
Ekran obsługiwałem zarówno w pełnych rękawiczkach jak i krótkich. Mam wrażenie, że był on zbyt czuły. O ile w pełnych rękawiczkach sterowania było bezproblemowe, to gołymi palcami ciężko było wybrać to co się chce lub przewinąć tylko jedną-dwie opcje a nie kilka. Być może, jest to kwestia przyzwyczajenia.